Slovensko online 2015 je nová unikátna štúdia v rámci medzinárodného merania MML NET. Spoločnosť MEDIAN SK Vám prináša sondu do digitálneho života viac ako 3 mil. obyvateľov Slovenska. Štúdia je jedinečným prepojením najrozsiahlejšieho mediálneho, spotrebného a lifestylového trackingu MML-TGI s unikátnym prieskumom zameraným na správania užívateľov internetu.
Internet je mimo akúkoľvek pochybnosť médiom, ktoré v súčasnej dobe najviac mení zabehané zvyklosti, významne ovplyvňuje životný štýl celej populácie, prináša nové príležitosti, nové výzvy
a nové problémy.
Ako médium v súčasnej dobe rastie, z čisto technologickej záležitosti sa stále viac posúva do roviny komerčnej.
Internet je symbolom aktuálnosti. Buď na Internete ste, alebo nie. Za posledných 10 rokov sa podiel online komunity v rámci populácie SR zdvojnásobil a dnes je na internetu viac ako 3,1 mil. ľudí (penetrácia obyvateľov Slovenska je 70 %).
Priemerný čas strávený na Internete denne je blízko 3 hodinám a v súčasnosti je
na Internete rovnako mužov ako žien a zastúpené sú všetky generácie. Vekové skupiny do 60 rokov sú zastúpené rovnakou mierou zodpovedajúcou ich podielu v populácii alebo väčšou. Pre pripojenie na Internet sa používajú najčastejšie počítače, ako stolné, tak aj notebooky. Notebooky sú v súčasnej dobe dokonca najpoužívanejším zariadením k prístupu na sieť a viac ako desať percent obyvateľov využíva pripojenie cez mobilný telefón. Najvyužívanejším prehliadačom súčasnosti je Google Chrome, Internet Explorer od Microsoftu je až tretí za Mozillou od Firefoxu.
Digitálny svet neustálo ovplyvňuje naše životy. Užívatelia Internetu všeobecne sledujú viac médií ako neužívatelia, avšak sledovaním jednotlivých mediatypov trávia kratšie časové úseky. Za posledných 6 rokov mal Internet najväčší dopad na tlačené médiá, keďže došlo k významnému obmedzeniu spotreby ich čítaní. Spoločne s emailovou komunikáciou je pobyt na sociálnych sieťach najrozšírenejšou činnosťou na Internete. Internet priniesol krom spoločenských kontaktov taktiež možnosť rýchleho nakupovaní. 63 % ľudí dnes hovorí, že Internet pomáha oveľa viac ako televízia, keď sa rozhodujú o nákupe výrobkov. A možnosti digitálneho sveta nevyužívajú pripojení Slováci len v rovine práca – zábava, ale tiež v množstve menších úkonov a možností, ktoré uľahčujú mnoho praktických činností v dnešnom svete.
Ukážka zo segmentácie online populácie podľa postojov a chovania na internete: