Nové data počúvanosti slovenských rádií neprinášajú zmeny v postavení lídrov na trhu.
Rozhlasový trh na Slovensku bol aj v 1. polroku stabilný, na najvyšších priečkach sa neudiali zmeny. Posuny však nastali pri niektorých mladých projektoch.
Top 3 bez zmeny
Jednotkou slovenského éteru naďalej s bezpečným odstupom od komerčnej konkurencie ostáva Rádio Expres, ktoré malo podľa prieskumu MML-TGI od Median SK v priemere za 1. a 2. kvartál 2016 skoro 870-tisícovú počúvanosť (19,4 %, parameter počúval včera) a dlhodobo je stabilné. V rovnakom období pred rokom malo 20-percentnú počúvanosť.
Mierne rástlo verejnoprávne Rádio Slovensko a priblížilo sa k 800-tisícovej dennej počúvanosti (17,8 %).
Dvojkou medzi komerčnými vysielateľmi a trojkou celkovo je Fun rádio, ktoré mierne kleslo a tesne podliezlo polmiliónovú dennú počúvanosť (11,1 %). Od Expresu má vyše 370-tisícový odstup.
Rastie nová Vlna
Naďalej rastie najnovší komerčný projekt na slovenskom rádiovom trhu Vlna, ktorý sa rozbiehal len začiatkom roka 2015. Podľa posledných údajov si v 1. polroku 2016 pripísal 225-tisícovú dennú počúvanosť (5,0 %), oproti predošlej dvojvlne 4/2015+1/2016 stúpol o skoro 40 tisíc a oproti 2. polroku 2015 o 100 tisíc. Stále sa drží na 7. pozícii; aby prekročil „papierovo“ najbližšieho konkurenta, verejnoprávnu Reginu, by potreboval o takmer 60 tisíc viac.
Denná počúvanosť (%)
Q1+Q2/2015 | Q2+Q3/2015 | Q3+Q4/2015 | Q4/2015+Q1/2016 | Q1+Q2/2016 | |
Rádio Expres | 20.0 | 19.7 | 19.4 | 19.4 | 19.4 |
Rádio Slovensko | 17.9 | 17.5 | 17.4 | 17.5 | 17.8 |
Fun Rádio | 11.3 | 11.3 | 11.4 | 11.2 | 11.1 |
Jemné | 7.9 | 7.8 | 7.6 | 7.5 | 7.7 |
Europa 2 | 7.3 | 7.5 | 7.3 | 7.3 | 7.3 |
Rádio Regina | 6.7 | 6.7 | 6.7 | 6.2 | 6.3 |
Rádio Vlna | 0.3 | 1.0 | 2.8 | 4.2 | 5.0 |
Anténa Rock | 1.8 | 1.7 | 2.0 | 2.3 | 2.5 |
Rádio_FM | 2.5 | 2.9 | 2.9 | 2.7 | 2.5 |
Rádio Lumen | 2.5 | 2.3 | 2.6 | 2.5 | 2.3 |
zdroj: MML-TGI/Median SK via Radia.sk
Rozhlasové skupiny
Prieskum MML-TGI sa pozrel aj na to, akú počúvanosť majú jednotlivé mediálne skupiny. Verejnoprávna RTVS dosiahla so všetkými svojimi rozhlasovými stanicami „počúvanosť včera“ 26 %. Stanice komerčnej skupiny Radio Services si zaplo 20 %. Radio Services si pozíciu na trhu vylepšilo aj tým, že popri doterajšej trojici staníc Jemné, Vlna a Anténa Rock začalo v tomto roku obchodovať i rádio pre mladých Europa 2. Komerčná jednotka Expres však podobné čísla dosahuje aj s jedinou stanicou s 19,4-percentnou počúvanosťou. A napokon mediálna skupina Radio Group, ktorá predáva okrem materského Fun rádio aj kresťanský Lumen a zopár menších staníc, má dennú počúvanosť 15 %. Práve ona do konca minulého roka obchodovala Europu 2.
Zdroj: Článok bol uverejnený 9.9.2016 na portále www.mediaguru.cz. https://www.mediaguru.cz/2016/09/poslechovost-slovenskych-radii-vede-nadale-expres/#.V-EUqPCLTGh